2014年9月12日 星期五

帶大頭妹做義工 - 探訪深水埗套房家庭

2014年 9月6日 (星期六)
今日帶大頭妹做義工,探訪深水埗的套房家庭,送上中秋節禮物。

今次的主辦機構 - 青少年勉勵基金的創辦人就是阿旺的好朋友,佢問阿旺有冇興趣帶大頭妹參加,因為佢覺得依家呢代的小朋友物質豐富,好多時候都唔識得 "珍惜",帶佢地去認識社會需要幫助的一群,令小朋友明白自己的幸福,學懂珍惜﹗說來慚愧,有時我的確覺得家中 2位小姐的物資太豐富,不懂得珍惜,但...是小朋友的錯嗎?﹗我家大頭妹甚少扭計買玩具,衫褲鞋襪就更加少,但佢有個 "愛敗家媽媽",由之前戒食手指,到最近想佢自己自動做功課,其他媽媽問我有沒有東西是大頭妹好想要?﹗我的答案是 "無",從來佢想要的只有多無少﹗要學懂 "節制" 的好似是我﹗

講返今次的主辦機構,佢地現時大約服務 300多個家庭,最初是以青少年為目標,後來發現佢地大多來自套房家庭,所以就擴大服務的對象至小朋友。今次探訪大約 30-40個深水埗的套房家庭,只是佔大約 10%。

 起初佢叫我地要有心理準備,去探訪的家庭生活環境比較差,不過其實佢地的義工已經 "篩選" 過,環境都是比較好少少的,怕我地第一次探訪就嚇親我地。另一方面,其實我同阿旺都是屋村大,我自己細個都是住太子的唐樓 (其實好近今次我地探訪的家庭,不過太細個已經唔記得了) ﹗當然對大頭妹會是另一個體會﹗後來大頭妹有問我點解佢地間屋咁細,又無廚房,問我佢地有冇野食,我話當然有啦,其實佢地都有廚房,不過細啲。

因為今次機構想我地 "感受" 一下平時基層家庭每日可能為慳幾蚊而行幾十分鐘返放學,所以我地全部義工都要先到李鄭屋村的青年中心集合,再步行去深水埗﹗大頭妹的表現十分好,出發前已經同佢講好,今次是去探訪有需要幫助的小朋友家庭,佢地每日都要行好遠返放學,又因為住的地方沒有電梯,每日都要自己行﹗剛巧探訪的兩個家庭都是住唐8樓,大頭妹全程自己行無扭抱!無叫辛苦!


早上同爺爺嫲嫲飲茶,中午就出發啦﹗

其實阿旺最近都忙死死下,一星期返 2日學,星期六間中要返工,但 weekday好多時又太忙,請唔到 rest day,佢蓄埋蓄埋應該有勁多假期﹗我成日都話佢 "燃燒" 生命﹗

由於是初成立,義工人手至到物資都不太足夠﹗今次的物資,大部份都是阿旺的朋友自己買的﹗而義工就是自己的朋友﹗

出發前講下活動的細節﹗佢提我地不要拍照,唔想受訪家庭覺得自己 "收人恩惠",就要 "被拍照" 留念﹗亦唔好問人地 "點解"?點解住套房呀?﹗點解唔開冷氣呀?﹗

起初沒有派貼紙比大頭妹,佢不停嘮嘮叨叨,最後阿旺都幫佢攞咗一張,佢問我貼係邊,我叫佢貼係當眼的地方,一不留神...佢自己貼係自己額頭,搣出來的時候...有好好的脫毛效果﹗

出發啦﹗要自己睇地圖行,所以原本 20分鐘的路程,加上帶著大頭妹,變成 30分鐘有多﹗


行到一半已經出晒汗﹗

問佢辛唔辛苦,佢話唔辛苦,因為哥哥姐姐每日都係咁行返學放學,估唔到同佢講過一次佢就記得﹗

 今次探訪的第一個家庭大約 100呎,有自己的廚房﹑廁所,全屋得 2張床同 2張摺枱,有冷氣,沒有電視 (後來聽義工講,住得越高的,地方相對會大少少)。我地上去的時候佢地有開冷氣,但明顯地是因為佢地知道有人探訪,所以開定冷氣等我地﹗同佢地傾計的時 候,明顯覺得個小朋友好無自信心,唔多言,媽媽話佢成績普通,不過自己都唔識教,所以都無辦法,好彩學校都有功課班。另外又好少參加課外活動,主要當然都是錢的問題。其次是佢地住 8樓,其實返到屋企,真是連街都好少去﹗

拿著地址的時候見到 8樓,一心仲希望會唔會有機會有電梯呢?﹗答案是無嘅﹗﹗﹗

其實本來這類唐樓大多是 1梯 2伙,依家就間成 1梯 6伙 (可能更多)﹗

第 2個家庭是一個 8樓天台屋單位,地方相對較大。探訪的是 2姊妹,大的小五﹑細的小一,可能本身都有 2個小朋友,爸爸媽媽都有返工,相對經濟好少少,較活潑,我同媽媽傾計的時候,大頭妹同爸爸就同 2姊妹玩,最後玩到唔捨得走﹗

我又滿懷希望會有電梯,結果都是沒有的﹗

不得不再次讚大頭妹,全程自己行,又無叫辛苦,仲叫我行快啲﹗我每次行到 6樓都要停一停﹗


其實我自己都是第一次到訪天台屋﹗原來個單位,如果由大廈正門上,要 "跨欄" 先過到去﹗雖然無危險性,不過我最後都選擇行去後門,行一個大圈先去到﹗我地去一次,可能唔覺得辛苦,但如果你每日返學放學,去街都要行 8層樓梯,仲要跨過欄河先返到屋企,真是好辛苦﹗當對我地以前住公屋叫基層,明顯依家的居住環境是下降梗﹗

我地最後一組返到中心,交完問卷就走得啦﹗

大頭妹今日真是累透了﹗

我自己好希望透過不同的義工的活動 (上次去麥當勞賣獎劵都未寫 blog),自小培養大頭妹樂於幫人的性格,明白施比受更有福﹗不過大頭妹仲細,要佢明白可能都仲需要時間,好似呢頭同佢講有啲小朋友無佢咁幸運,有咁多玩具,轉個頭就已經因為唔比佢睇 ipad/ 去游水無帶佢用開的水泡...等等...小事而喊咗 15分鐘﹗我真是要慢慢再同佢 "輔導" 一下﹗

最後,我地聖誕節都可能會做多一次探訪,如果大家睇完,有意參加做義工,可以去我地的 facebook page inbox 我,我會同返機構個邊夾返,睇下人手同物資的安排﹗

http://www.theyouth.org.hk/about.php

大家 like咗我地個 facebook page未呀?未就快啲 like啦﹗

沒有留言:

張貼留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...